Psihoterapie individual─â

Terapia Cognitiv Comportamental─â (CBT) este o form─â de psihoterapie. Aceast─â form─â de psihoterapie te va ajuta s─â-╚Ťi dep─â╚Öe╚Öti problemele personale prin schimbarea modului ├«n care g├ónde╚Öti (cogni╚Ťiile) ╚Öi a felului ├«n care te raportezi la lucrurile care ╚Ťi se ├«nt├ómpl─â, ceea ce va duce la schimb─âri pozitive ├«n comportamentul ╚Öi starea ta.

consiliere online

Unele stiluri de g├óndire sunt comune ╚Öi le-am experimentat cu to╚Ťii. Alteori, ├«ns─â, anumite stiluri de g├óndire pot deveni problematice. Astfel, uneori c├ónd ne evalu─âm g├óndurile descoperim c─â ele nu sunt bazate pe adev─âruri, ci mai degrab─â pe scenarii sau ipoteze nerealiste. C├ónd asta se ├«nt├ómpl─â, te pot ajuta s─â ├«nve╚Ťi s─â-╚Ťi evaluezi propriul stil de g├óndire ├«ntr-un mod mai realist ╚Öi adaptativ, astfel ├«nc├ót s─â po╚Ťi experimenta o ├«mbun─ât─â╚Ťire ├«n ceea ce prive╚Öte emo╚Ťiile ╚Öi comportamentul.

Fie c─â te confrun╚Ťi cu probleme emo╚Ťionale ╚Öi/sau comportamentale, fie c─â treci printr-o perioad─â de tranzi╚Ťie mai dificil─â, este important s─â-╚Ťi g─âse╚Öti calea ├«napoi spre s─ân─âtatea mintal─â. Deseori nu vom ╚Öti c├ónd a ├«nceput totul, ├«ns─â vom observa rezultatul: ├«n timp, din persoana aceea fericit─â ╚Öi ├«mplinit─â, am devenit cople╚Öi╚Ťi de emo╚Ťii ╚Öi sentimente negative pe care nu ╚Ötim cum s─â le mai control─âm sau gestion─âm. Sau poate a fost o schimbare brusc─â: dup─â un eveniment specific (sau chiar ├«n lipsa lui) starea noastr─â s-a ├«nr─âut─â╚Ťit ╚Öi nu g─âsim nici cauzele, nici solu╚Ťiile care s─â ne ajute s─â ne sim╚Ťim mai bine.

 

Ai putea beneficia de pe urma psihoterapiei individuale dac─â te confrun╚Ťi cu urm─âtoarele:

– triste╚Ťe ├«n cea mai mare parte a zilei sau st─âri bru╚Öte de triste╚Ťe ├«n unele zile;

– nu te mai bucuri de lucrurile sau activit─â╚Ťile care obi╚Önuiau s─â-╚Ťi fac─â pl─âcere;

– nelini╚Öte pronun╚Ťat─â ├«n situa╚Ťii specifice sau generale;

– atacuri de panic─â: pot include ritm cardiac m─ârit (sim╚Ťim cum inima bate tare ╚Öi repede), transpira╚Ťie, tremur─âturi, durere ├«n piept, dificult─â╚Ťi de respira╚Ťie, nod ├«n g├ót, teama de a pierde controlul sau frica de moarte;

– dificult─â╚Ťi de concentrare;

– stare de oboseal─â;

– stres;

– dificult─â╚Ťi ├«n reglarea emo╚Ťiilor;

– randament sc─âzut la locul de munc─â sau ├«n via╚Ťa de zi cu zi;

– c─âutarea cu orice pre╚Ť a succesului;

– perfec╚Ťionism (dac─â observi c─â ├«ncepe s─â interfereze cu via╚Ťa sau activit─â╚Ťile de zi cu zi);

– sim╚Ťi c─â nu e╚Öti destul de bun;

– abuz de substan╚Ťe;

psihoterapeut_cluj_napoca
psiholog cluj

AI NEVOIE DE AJUTOR CU SĂNĂTATEA TA MENTALĂ SAU EMOȚIONALĂ SAU CU O PERIOADĂ DIFICILĂ DIN VIAȚA TA?